علیزاده در جلسه شورای اداری ورزقان:

گلایه شدید از عدم توجه کافی به بخش خاروانا تا روایت جلسه با وزیر صنعت و معدن/ تشکیل شرکت مس اذربایجان کلاه گشاد وزارت صنعت بر سر مردم منطقه

آوای ورزقان: به گزارش آوای ورزقان، رضا علیزاده امروز در جلسه شورای اداری شهرستان ورزقان، با اشاره به برخی نا رضایتی‌های عمومی در بخش خاروانا، اظهار داشت: در سال‌های گذشته سیاست‌های اتخاذی مسئولین نسبت به بخش خاروانا موجب بروز نارضایتی مبنی عدم رعایت عدالت در رسیدگی مساوی نسبت به بخش مرکزی و خاروانا شده است.

وی افزود: به جهت قرار گرفتن خط لوله انتقال گاز، شبکه انتقال برق و وجود سد حاجیلار در بخش خاروانا به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای احداث مجتمع‌های پتروشیمی و نیروگاهی هستیم که در صورت تحقق این امر شاهد توسعه جهشی بخش خاروانا خواهیم بود.

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: روز گذشته در جلسه‌ای که با وزیر صنعت معدن و تجارت در کمسیون صنایع و معادن مجلس داشتیم با صراحت تمام به وزیر گفتم که شما با تعطیلی طرح‌های توسعه مس سونگون ورزقان علاوه بر خیانت به مردم ورزقان و آذربایجان حرکتی در جهت عکس تحقق اقتصاد مقاومتی انجام داد‌ه‌اید.

وی با تاکید بر اینکه تاسیس شرکت مس آذربایجان گلاه گشادی بود بر سر مردم آذربایجان، گفت: شرکت مس آذربایجان قدرت تصمیم گیری ندارد.

عضو کمسون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: مقرر بود طرح‌های توسعه شرکت مس تا آخر سال ۹۵ تکمیل و طرح‌های پایین دستی مس در شهرستان شروع به کار نمایند که تا کنون این امر محقق نشده و بنده تا لحظه آخر پیگیر تحقق و عملیاتی شدن طرح‌های توسعه مس خواهم بود تا با جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی زمینه اشتغال بیکاران ورزقانی و هزاران نفر از مردم آذربایجان در شهرستان فراهم شود.

وی از شروع جدی عملیات احداث بزرگراه خواجه – ورزقان خبر داد و خاطر نشان کرد: پس از برگزاری چندین جلسه موانع مالی پیش روی احداث بزرگراه مرتفع شده و با این شرایط به نظر می‌رسد این پروژه در حداقل زمان ممکن به بهره برداری برسد.

علیزاده گفت: پیشنهاد اضافه نمودن یک میلیون متر مکعب از آب سد حاجیلار برای مصرف آب شرب بخش مرکزی شهرستان ورزقان را به مسئولین مربوطه ارائه کرده‌ام که در صورت تحقق، شهرستان ورزقان قاعدتاً نباید در سال‌های آینده مشکل آب شرب داشته باشد.

منبع: http://avayehvarzeghan.ir/?p=37018



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: